آلت تناسلی دارای انحنا (کجی) در مردان

اختلالات جنسی

آلت تناسلی برخی از مردان به سمت بالا یا پایین انحنا دارد. این حالت رایجی است و در بسیاری از مردان بیماری محسوب نمیشود.

به طور کلی، آلت تناسلی خم (دارای انحنا) در مردان زمانی مشکل زاست که در هنگام نعوظ دردناک باشد و یا انحنای آلت تناسلی مانعی برای دخول باشد.
علل:
هنگامی که شما از نظر جنسی تحریک میشوید خون به فضاهای اسفنج مانند در داخل آلت تناسلی وارد میشود . باعث سفت شدن آلت تناسلی میگردد. به طور کلی احنا و کج بودن زمانی در آلت تناسلی مرد اتفاق می افتد که این فضاها به طور مساوی گسترش نیابند. در اغلب موارد، این امر با توجه به تفاوت های طبیعی در آناتومی آلت تناسلی مرد رخ میدهد، اما گاهی اوقات بافت فیبروتیک(اسکار ) و یا علت دیگری باعث خم شدن آلت تناسلی مرد و دردناک شدن نعوظ میگردد.
علل احتمالی انحنا و کجی درآلت تناسلی مرد عبارتند از:
•تفاوت های معمول آناتومی آلت تناسلی مردان مختلف
•اختلالات خود ایمنی
•بافت فیبروتیک(یک نوع بافت سفت) ارثی
صدمه به آلت تناسلی
•بیماری(پیرونی) ( (Peyronie (انحنا در حالت نعوظ بدلیل اختلالات زمینه ای)
چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
آلت تناسلی مردانه خم معمولا نیازی به درمان ندارد. با این حال، اگر شما دارای یک آلت تناسلی به شدت خم هستید که باعث درد و اخلال در دخول شده است یا اخیرا دچار خمی الت شده اید به پزشک مراجعه کنید. شما ممکن است به یک متخصص در زمینه ی کلیه ی و مجاری ادراری (اورولوژیست)نیاز داشته باشید.
!جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطلب بیماری پیرونی مراجعه کنید!

دکتر فریدون خیام فر  استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری اورولوژیست