سوزاک چیست ؟ علایم وراه های درمان ...

ارولوژی

سوزاک نوعی بیماری مقاربتی است که از طریق روابط جنسی بین افراد منتقل می شود، سوزاک میتواند در ناحیه تناسلی، مقعد و دهان ایجاد شود.

از جمله علائم شایع در سوزاک مردانه و سوزاک زنانه احساس سوزش حین ادرار و وجود ترشحاتی در ناحیه تناسلی می باشد. از جمله عوارض سوزاک در صورت عدم درمان آن می توان به ناباروری، دردهای طولانی و مزمن اشاره کرد.
سوزاک یک عفونت مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. عامل این عفونت یک باکتری به نام نایسر گونوره آ یا گنوکوک می‌باشد.
باکتری‌های ناقل این بیماری به‌طور عمده در ترشحات آلت تناسلی و مایع واژنی یافت می‌شوند.
سوزاک با آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده توسط متخصصین قابل‌درمان است.
سوزاک با آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده توسط متخصصین ما قابل‌درمان است.
سوزاک ممکن است هیچ نشانه یا علامت بارزی ايجاد نكند. علائم و نشانه‌ها ممکن است ۱۴-۱ روز پس از آلوده شدن به سوزاك يا ماه‌ها بعد بروز كند و یا حتي تا هنگام گسترش عفونت به سایر نقاط بدن پنهان بماند.
آيا سوزاك می‌تواند بدون درمان برطرف شود؟

اين امكان وجود دارد، اما احتمال آن بسيار ضعيف است. عفونت ممکن است ماه‌ها در بدن وجود داشته باشد، و بدون درمان نمی‌توانید از برطرف شدن آن اطمينان حاصل نماييد. در صورت تأخیر در درمان، خطر آسيب درازمدت ناشی از عفونت و نيز انتقال عفونت به شخص ديگر وجود دارد.

دکتر فریدون خیام فر استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه

متخصص کلیه ومجاری ادراری  ارولوژیست